Navigatie overslaan
Je voorkeuren zijn nu opgeslagen.
Je kunt jouw contactvoorkeuren op elk gewenst moment bijwerken in het gedeelte Keep in touch van Mijn Dyson. Als je een Mijn Dyson-account hebt, kun je hieronder inloggen om alle contactopties te beheren (inclusief telefoon, sms en post).

/content/dam/contentfragment/dyson/prospect-capture/be/nl_be/prospect-capture-x-cat

Ondersteuning voor jouw Dyson V8™ snoerloze steelstofzuiger

Veelgestelde vragen

Waarom heeft mijn Dyson V8 een korte gebruiksduur?

Als de gebruiksduur van je Dyson V8 kort is, kan dit verschillende redenen hebben:

  • De zuigkrachtstand moet mogelijk worden gewijzigd – Gebruik de juiste zuigkrachtstand voor verschillende schoonmaaktaken.
  • De filters moeten mogelijk worden gereinigd – Was de filters eenmaal per maand om vuil te verwijderen. 
  • De cycloon moet mogelijk worden gereinigd – Maak de cycloon los en maak hem schoon met een microvezeldoek. 
  • De accu moet worden vervangen – Bestel accu's op Dyson.be/nl

Klik hier voor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.

Waarom heeft mijn Dyson V8 geen vermogen?

Als de Dyson V8 geen vermogen heeft of niet  meer  aangaat, kan dit verschillende redenen hebben:

  • De accu is leeg – Laad hem op in het oplaadstation of via het stopcontact.
  • De cycloon zit niet goed – Controleer of de cycloon helemaal omlaag is geduwd.
  • De accu moet worden vervangen – Bestel accu's op Dyson.be/nl
  • De stofzuigerbehuizing is defect. Neem contact op met onze klantenondersteuning voor een vervanging.
  • De oplader is defect – Bestel een reserve-oplader op Dyson.be/nl

Klik hier voor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.

Waarom gaat mijn Dyson V8 steeds uit of valt hij uit tijdens het gebruik?

Als de Dyson V8 uitvalt, hapert of steeds weer uitschakelt, kan dit verschillende oorzaken hebben:

  • Het apparaat is geblokkeerd – Haal het apparaat uit elkaar en controleer op verstoppingen.
  • De inlaat van het stofreservoir zit mogelijk vast – Verwijder blokkades uit de inlaat van het stofreservoir. 
  • De filters moeten mogelijk worden gereinigd – Was de filters eenmaal per maand om vuil te verwijderen. 

Klik hier voor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.

Waarom werkt mijn Dyson V8 niet goed of heeft hij een lage zuigkracht?

Als de Dyson V8 slecht presteert of zuigkracht verliest, kan dit verschillende redenen hebben:

  • De filters moeten mogelijk worden gereinigd – Was de filters eenmaal per maand om vuil te verwijderen.
  • De zuigkrachtstand moet mogelijk worden gewijzigd – Gebruik de juiste zuigkrachtstand voor verschillende schoonmaaktaken.
  • De accessoires moeten mogelijk worden gereinigd – Maak ze schoon met een microvezeldoek en verwijder blokkades.

Klik hier voor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.

Waarom loopt mijn Dyson V8 vast of blokkeert hij?

Als de Dyson V8 vastloopt of blokkeert, kan dit verschillende redenen hebben:

  • De filters moeten mogelijk worden gereinigd – Was de filters eenmaal per maand om vuil te verwijderen. 
  • Het stofreservoir moet mogelijk worden geleegd – Leeg het stofreservoir zodra de MAX-lijn wordt bereikt.
  • De inlaat van het stofreservoir zit mogelijk vast – Verwijder blokkades uit de inlaat van het stofreservoir. 
  • De accessoires moeten mogelijk worden gereinigd – Maak ze schoon met een microvezeldoek en verwijder blokkades.

Klik hier voor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.

Hoe moet ik het filter van mijn Dyson V8 schoonmaken of vervangen?

Als er sprake is van een blokkade of als de prestaties van je Dyson V8 afnemen, kan het zijn dat de filters moeten worden gereinigd. Ga als volgt te werk:

  • Verwijder het pre-filter door het uit de bovenkant van het apparaat te tillen.
  • Draai het post-filter linksom tot de twee zwarte stippen zijn uitgelijnd.
  • Laat koud water over de buitenkant van het filter stromen tot het water helder is.
  • Draai het filter ondersteboven en schud het uit om overtollig vuil te verwijderen. Knijp met beide handen in het pre-filter om overtollig water te verwijderen. Klop en schud vervolgens het post-filter om alles eruit te halen.
  • Laat het filter zo lang mogelijk drogen met het open uiteinde omhoog. Zorg ervoor dat het filter volledig droog aanvoelt voordat je het terugplaatst. WAARSCHUWING: Plaats het filter niet in een vaatwasser, wasmachine, droger, oven, magnetron of in de buurt van open vuur.
  • Om het filter terug te plaatsen, plaats je het droge filter in de bovenkant van het apparaat. Zorg dat het goed is bevestigd.
  • Draai het post-filter rechtsom tot het vastklikt en de zwarte stip uitgelijnd is met de lege cirkel.

Klik hier voor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.

Wat betekenen de lampjes op mijn apparaat?

Je Dyson V8 is voorzien van lampjes om je op de hoogte te houden van processen en behoeften. Dit zijn:

Branden tijdens opladen

  • Eén knipperend blauw lampje – Wordt opgeladen, accu bijna leeg
  • Eén constant brandend blauw lampje en één knipperend blauw lampje – Wordt opgeladen, accu halfvol
  • Twee constant brandende blauwe lampjes en één knipperend blauw lampje – Wordt opgeladen, accu bijna vol
  • Geen lampjes – Wordt opgeladen, op stand-by
  • Eén knipperend rood lampje – Fout accu
  • Eén knipperend rood lampje en één knipperend blauw lampje – Fout tijdens opladen

Branden tijdens gebruik

  • Drie constant brandende blauwe lampjes : Accu bijna vol
  • Twee blauwe lampjes – Accu halfvol
  • Eén blauw lampje – Accu bijna leeg
  • Eén knipperend blauw lampje – Accu leeg, moet worden opgeladen
  • Eén knipperend rood lampje – Fout accu
  • Eén constant rood brandend lampje - Fout in stofzuigerbehuizing

Klik hier voor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.